Sidor

2007-10-19

Amningskudden klar!

Varje "arm" är ca 90 cm lång, ca 30 cm bred
Brunt blixtlås som jag slet med o som indirekt orsakade blodvite
Stor-Kaninen agerar bäbis o visar att kudden kan bli ett soft ställe att hänga på

Nu är amningskudden klar. Den har gett mig huvudbry o sår......
Först klippte jag ju ut delarna helknasigt i flodhästtyget, så det blev en vit baksida, men när jag tänker efter blev det ju faktiskt snyggare så!
Satte sen i tryckknappar, men skräptången jag köpte billigt har ballat ur o trycker in knapparna snett så de fastnar inte ordentligt. Så det fick bli blixtlås som egentligen var den ursprungliga låsanordningen jag tänkte använda för kuddfodralet. När jag satte i blixtlåset sydde jag mig i fingret, fattar inte hur det gick till eg, men blixtlåspressarfoten är ju halv så på nåt sätt fick jag in mitt körvfinger under nålen...

Jag är verkligen inte van att sy så det tog rätt lång tid att fundera o testa hur man gör en snygg stängningsanordning, speciellt när det sket sig med tryckknapparna så jag fick fundera igen hur man ändrar en sån stängning till blixtlås. Har svårt att föreställa mig hur det ska se ut när man väl sytt ihop allt. Men det verkar som det ordnat sig iaf, det ser ju OK ut o det höll i tvätten (det kom ju lite blod på tyget efter sy-fingret-olyckan ;)

Sen vet jag inte om beställaren blir nöjd med mängden fyllning, men det går ju att ordna ganska lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar