Sidor

2007-10-09

Munkjackeslakt

En gång i tiden fick Viktor en klädkasse från sina kusiner, kläder i storlek 110 o uppåt. Hittade en munkjacka (strl 130) i påsen som jag tänkte sy om.... den jackan har legat flera månader o tittat på mig med valpögon. Så idag slaktade jag den o gjorde en ärmlös munkis i storlek 80.

Ett hastverk som jag ångrar att jag inte lade ned lite mer energi i, hade t.ex inget öppningsbart blixtlås så jag jag fick sy ihop nedtill, sen orkade jag inte kanta ärmarna med muddväv så det blev snedslå. Snedslån blev ju jättehård... Tror jag får fixa det imorgon. Å sen så blev det lite knasigt med fickan längst upp, det blev lite snett.. Men men, det blir inte alltid som man vill när man återanvänder har jag märkt, inte när man är lat o vill ta genvägar iaf. Mönstret tog jag från Meedoms Sy och sticka till barnen...
Och så blev det ännu en blöjpåse, tyg från Ikea....





Såhär ser munkjackan ut på.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar