Sidor

2007-10-04

Tröja o maskar



Sydde klart en tröja jag klippte upp igår. Vågade mig äntligen på att testa nåt från Ottobre! Måste säga att beskrivningarna var sisådär om man är grönis på att sy, men jag improviserade lite o det blev ju faktiskt en tröja tillslut. Tyget är samma som babybyxorna, upptäckte förutom blekningen att det är små hål lite här o var på tyget. Ska inte börja gnälla igen, men faen va pissigt tyg :(
Sprundet i nacken blev lite snett o bubbligt, men jag är iaf rätt nöjd med tröjan, gillar den "råa" kanten längst ned, tröjan blev lite tuffare av det. Nu ska jag bara fixa tryckknappar, har aldrig grejat med såna knappar, ska bli spännande!


Sen sydde jag två maskar, en baby o en mamma. Mamman har bjällror i sig som tyvärr inte låter så mycket. Maskarna ska flytta tillsammans med de blekta babybyxorna o en mössa till Västerås imorgon. Ska dit o hälsa på en relativt nykläckt bebbe. Ska passa på att kolla in i lite tygaffärer åxå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar