Sidor

2007-12-21

Julklapp & grejer till Vilden

Sydde julklappstofflor till en liten J som kommer å hälsar på på söndag, tror jag ska hitta på nåt mer... mössa eller haklapp kanske.

Sen sydde jag mössa till Vilde Viktor, en med fleece i. Den är gjord av gamla saker, mitt gamla linne som aldrig kommer bli större ;), och en fleecefilt. Den blev inte så bra som jag ville, slarvade en massa eftersom jag tyckte att "en mössa är skitlätt". Nu blev den på gränsen till förliten o yttermössan blev större än fleecedelen så det ser lite knas ut. Men den går att använda iaf o det var ju tanken med det hela. Gjorde vantar av de resterande tygbitarna åxå, men de blev skitstora.
Sen blev det en ny haklapp som är lite längre i modellen.
Allt samlat på en bild med en nyvaken 1-åring som blev skitglad över att det var apor på teven.

Nu ska jag göra godis! Tanken är att vi ska ge bort det i julklapp, men känner jag migsjälv rätt så kommer jag provsmaka upp allt. Rocky Road är det som ska tillverkas, verkligen SKITGOTT godis, receptet finns HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar