Sidor

2008-03-10

Gräsligt grön, and I like it!


Åh, I like grönt. Å den här fleecen var verkligen Grön!

Däremot är jag inte lika nöjd med jackan, den blev lite kort fram, jackan är bred och armarna stora trots att jag tog in minst 4 cm på varje sida! Den blev lite tråkig åxå, utan fickor o sånt, men jag tänker behålla den som den är, det är en bra slit o släng jacka sen frammåt våren.

Mönstret är ett Stilmönster från mitten av 90-talet så det förklarar väl rörelsefriheten i jackan, den kan eventuellt användas som tält om oväder skulle överraska på promenaden....

Fleecen är en stuv från Ohlssons tyger (karlstad)
Mudd från Stoff&Stil

3 kommentarer:

  1. Fin ! har du helfodrat den
    eller är det bara i huvan.
    ohlssonstyger är det nått ställe som man kan beställa från....

    SvaraRadera
  2. Nä, det är bara huvan som är fodrad. planen var att fodra hela jackan, men när jag märkte att den inte skulle bli så bra struntade jag i det.
    ohlssons har inte webshop, men de finns lite varstans i sverige. finns 13 butiker tror jag. de har bra stuvlådor där! denna stuv var 1,7 m lång, betalade 80 kr om jag inte minns fel.

    SvaraRadera
  3. Väldigt fina saker du gör =)

    SvaraRadera