Sidor

2008-04-04

Släpp fångarne loss, det är vår!



"Ska han bli en fånge eller?" undrade sambon när han såg att jag knåpade på denna. Njae, det hoppas jag ju verkligen inte att han blir. Vore hemskt om munkisen gör honom kriminell.

Svårast var såklart att få blixtlåsändarna snyggt uppe i halsen, det blev endel handsömnad. Ändarna ligger under den nedsydda sömsmånen. Inget ser speciellt snyggt ut på insidan, men utsidan blev ju helt OK iaf ;) Sen har jag även gjort en dödssynd o inte lagt luggen åt rätt håll (läs:den ligger åt alla möjliga håll). Det blir skampålen för mig antar jag.....

Tyget är tjock o mjuk velour o är köpt på en loppis i Kungsbacka från en tant som stängt ned din syaffär o sålde ut allt som hon hade kvar. Det kan eventuellt vara ett Kalikåtyg om inte svärmor som köpte det misstar sig.
Mönstret är från ottobre 6/07 modell 11, storlek 92 utan sömsmån.

Nu är munkisen testad o huvan blev lite liten, den "lyfter upp" hela tröjan när man har den på huvudet. Modellen blev lite kort åxå tyckte jag, men det kan lika gärna bero på att jag klippt till mönstret/tyget fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar