Sidor

2008-11-09

Syfestivalen


Mallaching o jag var som sagt på syfestivalen i helgen, och tro mig när jag säger att jag är helt slut :) Det har blivit lite sömn, mycket prat och en hel lördag på symässan. Stackars Malla fick skavsår under fötterna av allt gående o jag träningsvärk i benen. Vi har sett lite bloggkändisar o fått en massa inspiration.
Det var verkligen en klockren helg, trevligt boende (hos Mallas syster, tack Ida!) och så skoj att få träffa Malla i verkligheten =)

Lite tyg blev det såklart, lite från MG-tyger o lite från två andra montrar med stuvar o restpartier. Det storblommiga tyget ska jag försöka sy nåt till mig själv av... Malla o jag köpte samma tyg o bägge ska sy nåt till sig oss själva av det, men det är väl okej när man bor ca 100 mil från varandra?
Handlade väldigt kontrollerat måste jag säga, men det berodde nog på att jag köpte EN SYMASKIN. Hade tänkt att köpa en Janome Easy Jeans, men försäljaren behövde inte prata länge för att få mig att köpa Janome Décor Computer 4030 istället. Det var ändå i samma prisklass som jag tänkt handla så det gick ju bra.
Hoppas den kommer snaaaart!

4 kommentarer:

  1. Grattis till maskinköpet! :D

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem ; ) Va kul att det blev en lyckad helg. Fina tyger och STORT grattis till din nya maskin.

    SvaraRadera
  3. mycket fina tyger... roligt o fylla på tyglagret ibland ju.. =)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar verkligen det stora blommor - tyget!!! Så cooolt ju .... :-)

    SvaraRadera