Sidor

2009-07-11

Liten klänning

En liten Ellen kom till världen för några veckor sedan och denna klänning är till henne. Ska bli så spännande att träffa lillan o se vad det är för en filura!

Mönster; utgångsmönster från Ottobre 3/08, modell nr 2; Puffis-topp, storlek 62 (fast utan sömsmån & lite intagen på bredden). Mönstret är förlängt till klänning och sprundet i nacken ersatt med axelknäppning.
Tyg; Elefanter från Stoff och Stil.

Övrigt; Jag har skaffat mig en Prym-tång och det är nog sommarens bästa köp; nu behöver jag inte vara rädd att jag ska pajja det jag sytt.

5 kommentarer:

  1. Supersöt!

    Nu har du gjort mig ännu mer sugen på en Prym-tång, måste nog bli en så småningom.

    SvaraRadera
  2. Va fin den var. Nu kommer jag ihåg modellen när jag såg den. Kanske kan ses någon dag utan barn, han somnade gott sen kan jag lova ; )

    SvaraRadera
  3. Den blev ju verkligen bra! Förstår inte vad du va orolig för ;) Jag har inte hunnit använda min fina tång till tryckknappar än.. väntar på prymknappar m. tillbehör från lokala affärn.. dom skulle beställa hem... men jag har provat öljetter och anorakknappar och det funkade finfint!!! Tack gullet! :)

    SvaraRadera
  4. Är prym-tången bra? Jag blir så läss på alla knappar som hamnar fel och förstör.

    SvaraRadera