Sidor

2010-05-24

Klänning och prinsesstårta

Hade sydag med Lilla Hjärtat för 2 veckor sedan, vi hade det otroligt trevligt som vanligt! Om tiden hade räckt till tror jag vi hade haft sydagar varje vecka :)
Helén är en riktig klippa i allt vad sömnad heter så jag snappar upp så mycket jag kan när vi ses, som självlärd gör man ju rätt mycket tankevurpor och omvägar så det är skönt när nån kan visa hur man SKA göra.
En prinsesstårta. Kikade lite på Lillofants beskrivning, men gjorde min lite större och lite plattare. Tog 17 cm i omkrets på det vita och 19 cm på det gröna.
En till klänning i samma storlek o mönster som förra klänningen. Mönster Ottobre 1/2010, modell 1. Storlek 68 (men förlängt).

11 kommentarer:

  1. men shit vilken söt klänning, härlig färgkombo :) hoppas allt är bra med dig

    SvaraRadera
  2. Tackar och rodnar men nu tog du allt i lite ; ) Jag ser att klänningen blev kantad med fint resultat, skam den som ger sig. Det blev en jättefin kombo. Kramar Helén

    ps. jag har hittat klänning nu ; )

    SvaraRadera
  3. hjälp så snygg kombo! och så snyggt det blev med fusk-sprundet! gillar gula detaljer, blir så glatt och fräscht =)

    SvaraRadera
  4. Ja det var en toksöt klänning du sytt! Den lös upp i brist på solsken :-)

    SvaraRadera
  5. Jag fastnade för rosen på tårtan! Är det sidenband du gjort av? Väldigt najs. O elefanterna är det dregelvarning på!

    SvaraRadera
  6. Vad fina grejor du syr. Kul att hitta hit!

    SvaraRadera
  7. Vilken jättefin klänning!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jo jag står på två marknader om året. Julmarknaden i mariebergskogen och tassemarten i skoghall. Sen råkade jag hamna på familjebasar i folkets hus förra veckan men det var inget planerat. Har du några tips på nåt som sker så säg till. Har ju sommarstuga i karlskoga så där i krokarna är jag ju ibland.

    SvaraRadera
  9. Åh så fin denne nedersta klänningen var. Helt underbart att kombinera rött, blått och gult.

    SvaraRadera
  10. Jättefin! fin färgkombination!!

    SvaraRadera
  11. oh wow! Om jag hade en dotter skulle jag vilja ha denna klännig direkt! Verkligen superfin..

    SvaraRadera