Sidor

2010-12-12

Dinotröja

Var tvungen att testsy nytt tröjmönster eftersom (surprise) lillgris växer. Tittade runt på lite bloggar för o se vilka mönster som används o hamnade här och så återupptäckte jag Girapplikationen som Linda gjorde! Rolig o snygg som attan :)
Jag har försökt mig på applikation förut, men det har aldrig blivit bra... men skam den som ger sig tänkte jag.
Så det blev en enkel dinotröja:


För det första är färgkombon rätt gräslig.... Jag har tagit det som fanns i hyllan ifall det skulle gå helt åt h-vete.... Sen sitter dino för långt ned på tröjan. Men, försöket gav ändå mersmak...

Mönster: Ottobre 6/10, modell nr 15. Storlek 110 utan sömsmån. Applikationen sydd efter Blomma åker vagns applikationsguide

2 kommentarer:

  1. så fin! är väl kul att ha en dinosaurie på magen :)
    med totally stable och vlieselin blir det himla smidigt

    SvaraRadera
  2. Hej, hoppas att du ser denna kommentar och orkar svara :) Det är så att jag undrar hur den är i storleken 110 denna tröja? Ska sy i 110 för första gången men försöker ta reda på hur den sitter och om jag kanske ska göra som du på denna och skippa sömsmånder.

    Blir tacksam för svar. Mvh Miaa

    SvaraRadera