Sidor

2007-10-30

Velourbyxor


Äntligen har jag ett bra mönster på byxor... tror jag, jag är sååå nära att springa in o väcka Viktor för att testa brallorna på honom, men jag får hålla mig till imorron. När jag tittar på byxorna ser jag iaf att modellen är snygg o att det verkar vara en bra form på dem för min smaliskille. Antagligen kommer byxorna vara långa i benen, och tyvärr blev benmuddarna inte så tighta som jag hade tänkt mig, men man kan ju inte lyckas med allt, haha. O så satte i brett resår i mudden i midjan då muddväven inte verkade vara av bästa kvalitet.

Velouren är från Knallen tyger i Västerås, mudden från lokala tygaffären (som återigen gav mig BLEKT tyg *grrr*, men som tur var var det på avigsidan, men ÄNDÅ!).
Mönstret är från Ottobre 5/2006, storlek 80.
Tack så jättemycket L i n d a för att du skickade detta mönster till mig!!

såhär blev byxan på, lite stora som jag misstänkte. tror min grabb har 74 i byxor än, men modellen är snygg så jag ska testa o förminska lite. Å så en till miss, jag trodde viktor var smalare än vad han är så resåren i midjan är lite för tight.... Kanske ska testa att göra om dessa byxor lite? Vet inte om jag vågar bara......

1 kommentar:

  1. Vad fina de blev. Hoppas verkligen att de passar.
    Kanske kan passa min brorson som är jättesmal. Fast då måste jag förstora mönstret på nåt sätt. Han har 92/98 nånting.

    SvaraRadera