Sidor

2007-10-28

Tyg Tyg Tyg!

Jag har världens bästa svärmor! Svärisarna var på liten resa i helgen o hamnade på ett loppis nånstans utanför Kungsbacka, där sålde en tant lite velourtyger från sin gamla nedlagda tygaffär. Min svärmor blev helt till sig o köpte 2 meter tyg av 3 olika sorters velour, å gissa om hon gjorde ett fynd! 100kr metern betalade hon för dessa snyggisar! Det fanns inte så mycket att välja på, men de tygerna hon köpte var ju underbara.
Det är gött att vi har ganska lika smak när det gäller färger o kläder, hon är helt såld på kläder från t.ex Ej sikke lej, Plastisock o Småfolk, som tur är har vi denna butik nästan där vi bor!

Å så hittade jag ett roligt tyg på loppis i lördags, 20kr betalade jag för en 45X200 cm stor tygbit. Det blir klänning o förkläde av detta.

Sen har även E-slöjdstygerna hittat hem till mig. Kommer vara skitnervös när jag ska klippa i dom, vill ju inte förstöra så fint tyg!



Har även en idé på en typ sovpåse, men vet inte hur praktisk den är. Den är ju INTE till för en vilt snurrande 10månaders iaf ;) Men typ nåt sånthär som den från Shampoodle. Den kommer ju aldrig bli lika underbart snygg som denna är. Trycket är ju nå grymt vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar