Sidor

2008-01-15

Dagen till ära...

En nästan färdig tröja testas på huliganen....

Idag är det FA-cup. Liverpool möter Luton, å vad jag hört är det en lite ivrig match eftersom Liverpool måste vinna denna match för att få spela kvar i cupen.... Jag själv kunde inte bry mig mindre, men min käraste är galen i fotboll. När Viktor skulle komma till världen förbjöd han mig att föda på de dagar Liverpool spelade match.

Så, i alla fall, dagen till ära satte jag mig och sydde om en gammal Liverpooltröja från storlek XL till storlek 80. Har tyvärr ingen "före" bild, men ni vet ju hur en fotbollströja ser ut antar jag.

Sprättade märken, krage o klippte ut ettan på ryggen. Sedan använde jag t-shirtmönster från Meedoms bok "sy o sticka till barnen", klippte halsen så det blev v-ringat. Sedan var det bara att montera ihop grejerna.
Ska försöka hitta bokstäver i rätt typsnitt så Viktor får sitt namn på ryggen, annars är det ju inge kul! Klippte till delarna så jag kunde använda fållarna som var på ärmar o nedtill.
Sambon såg nöjd ut när han inspekterade arbetet, jag hade tydligen gjort rätt att sätta klubbmärket på den vänster sida, närmst hjärtat....

Så, hur var det nu, kom Viktor på en dag då Liverpool spelade? Jodå, det gjorde han, men min käraste hade tur den dagen; matchen blev inställd på grund av dåligt väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar