Sidor

2008-01-12

En hoodie!

Har gjort en huvtröja klar ikväll... skulle bara klippa till tyget, men det gick så fort så jag satte mig o sydde åxå.
Camofleecen fick jag av svärmor i julklapp, hon tyckte väl att Viktor skulle tuffas till lite, inte bara få kläder i velour, haha!




Mönstret är ett Stil mönster (nr201), storlek 80. Tröjan är i fleece, fodret i huvan och ärmmuddarna är från en t-shirt. Hade tänkt att få till en midjemudd av samma t-shirt, men det räckte inte till. Valde mellan svart mudd eller fleecemidja, men det hade inte blivit snyggt att ha två olika färger på muddarna.

Ganska nöjd faktiskt! Även om camomönstrat inte riktigt är min grej så gillar jag tröjan ändå. Hoppas bara nu att tröjan går över Viktors huvud........ om inte... ja, vad gör man då?


2 kommentarer:

  1. Hehe....camo är inte min grej heller så jag var lite osäker på vad jag skulle skriva först....För själva tröjan är ju jättefin tycker jag :)

    Håller tummarna för att huvud och huvudhål går ihop.

    SvaraRadera
  2. Du är ju jätteduktig på att sy ju, jättefina grejer du gjort! Eftersom du var intresserad av mönster till Hoodien jag sytt, tänkte jag bara meddela att du kan kika in i min blogg på söndag. Då lägger jag ut bilder och mönsterbeskrivning på den!

    SvaraRadera