Sidor

2008-02-11

I love gubbrutigt!

Gubbrutorna kommer tillbaka i form av muddbrallor. Lite inspirerade av Zirkus Zirkusbyxorna här nedan (som för övrigt låg under kategorin "pige bukser" på marstrands.com, knepo tyckte jag), men egentligen är det ju bara vanliga muddbyxor från Ottobre 5/2006 med en sidoficka.

Sidofickan är en bälgficka (tror jag de kallade den) från Ottobre 6/2007. Så värst mycket "bälg" i fickan blev det inte tyvärr, sydde lite fel men det går inte att sprätta i det här tyget så den fick vara kvar.

Tyget är från lokala tygaffär'n o mudd från Stoff&stil.

Så här ser de ut på! Riktigt nöjd är jag!! (titta inte på adventsstjärnan som hänger uppe i fönstret... i min värld är det jul året om ;)

6 kommentarer:

  1. Superfina!
    Är tyget stretchigt?

    SvaraRadera
  2. Nix, inget stretch i. Hoppas de funkar att klättra i ändå, annars kommer viktor bli skitsur o vägra ha på sig dom....

    SvaraRadera
  3. Jättesnygga. Gubbrutigt är ju så coolt - att jag inte upptäckt det förut :-)

    SvaraRadera
  4. Oj vilka coola brallor. Trevlig blogg. Tittar gärna in igen!

    SvaraRadera
  5. Snygga brax. Du är ju jätteduktig på att sy.
    Tack för titten, kommer tillbaks.
    Tina

    SvaraRadera