Sidor

2008-02-09

Lite svårare..


Skruvade upp svårighetsgraden lite o gjorde ett par "Ringo-byxor" från Ottobre 1/2008, storlek 86. Trodde inte att jag skulle klara det, men det blev ju rätt så bra! Två missar som jag gjorde var att vända en bälteshälla bak bakofram (men tyget är bra, det syns knappt) o sedan att knäppningen i sidan är vänd frammåt. Nu återstår bara provning o fållning av benen...
Tyget är från lokala tygaffärn o om jag minns rätt är det nån slags ullblandning, vet iaf att det ska tvättas i 30 grader. Som gjort för barnkläder med andra ord! ;) Dragkedjan kommer från ett par slaktade jeans.

Hoppas, hoppas att byxorna passar, jag är ju så stolt över att jag vågade sy nåt annat än muddbrallor!


TILLÄGG:
Provade byxorna på Viktor i morse, tyvärr fick jag inte fota honom, morgonhumör som mor sin ;) De var stora i midjan, ca 4 cm o längden var ganska precis för fållning. Annars såg de skitcoola ut! Tur att det finns hällor, får skaffa ett smalt skärp så han kan använda byxorna innan de blir förkorta.

Stör mig mer o mer på att jag vände linningens knäppning åt fel håll, flärpen sticker rakt ut så karborren syns. Men iom att man måste använda skärp till byxorna så löser det sig ändå..
Ska testa sy ett nytt par, tänkte ta storlek 80 på bredden o 86 på längden. Kånkarong har gjort ett par i manchester som ser skitsnygga ut. Kanske en beställning på babycord (brunt el orange om det finns) o elefanttyg hos stoff&stil snart.... hehehe

4 kommentarer:

  1. Wow! Vad duktig du är...De blev jättefina!

    SvaraRadera
  2. Ser jättefina ut, hoppas de passar! Det är så kul när man lyckats med något som var lite svårare än det man gjort tidigare eller om något blir mycket snyggare än man väntat sig.

    SvaraRadera
  3. De blev verkligen jättesnygga. Jag är också lite velig ibland när det gäller att prova sy något nytt, men bara resultatet blir bra så får man ju lust att prova igen.

    SvaraRadera