Sidor

2008-10-20

Mössor & en liten fråga


Jag gjorde 2 mössor härom kvällen. En till en kompis barn (tror dock den är förliten) och en till Viktor. Självklart är lastbilsmössan Viktors. Tyget är E-slöjd, lastbilen från lokal affär o bokstaven från Panduro (fick strykbokstäverna av Mallaching i ett byte).


Å Kissen som syddes för några dagar sedan är favvo härhemma! Hon får följa med nästan överallt :) Trodde jag aldrig, viktor brukar inte vara intresserad av mjukdjur.


Sedan har jag en fråga; Detta djungeltyg är en rullgardin som jag hittade på loppis. Tyget är så där rullgardinshårt ni vet. Vågar man använda det till något? Är det nån som sytt nåt av rullgardinstyg? Och i så fall vad?

5 kommentarer:

  1. Hmm, jag har också ställt en fråga i min blogg om vad man kan sy av en rullgardin. Min är skrikgrön. Kommer inte direkt ihåg vad svaren blev från de som svarade. Men din är ju så jättefin. Kan du inte använda den som rullgardin?
    Eller en tavla eller flera...
    Sy någon förvaring för leksaker eller nåt eftersom tyget är hårt. Själv tänkte jag på en förvaring för tidningar (har gjort en sån till min syster men förstärkte då tyget rejält) men i detta fall behövs ju ingen eller liten förstärkning.
    /klockarbarn

    SvaraRadera
  2. Jag håller med klockarbarn! Väska eller förvaringsgrej... Eller tavla/or... Kanske nån typ av fodral? Lampskärm?? Insynsskydd? (stavas det verkligen sådär?)Ja du kommer säkert på nåt :) / mallaching

    ps: det går inte att lämna kommentarer från sin användare... :/

    SvaraRadera
  3. Fina mössor, rullgardinen var ju bara för läcker. Har inte så mycket fler ideér än du redan fått. Låt den ligga till sig lite så kommer du nog på något snart.

    SvaraRadera
  4. åh vilken snygg.. jag skulle nog ha den som rullgardin

    SvaraRadera
  5. Skulle man ine kunna tänka sig att ha det som slittyg på knäna? Både på nya och gamla byxor.
    /Annelie

    SvaraRadera