Sidor

2008-11-18

Slösömnad med mening


Jag har slösytt lite ikväll; raaaaaakt fram. stopp. raaaaaaakt fram. stopp. och så vidare. Inget märkvärdigt, men gött för huvudet. Julklappar eller marknad, har inte bestämt mig än, men använda kommer de bli. A, just det, det är grytlappar ;)
Måste passa på att tacka min nya symaskin, Janome 4030, för ett underbart sammarbete! Snygga sömmar, osynlig OCH automatisk fästning av tråden, ett extra högt läge för pressarfoten, nålträdare.. jaaaa, jag är helt enkelt suuupernöjd. Enda minuset är att han är känslig för billighetstrådar, en riktig finsmakare! Det måste vara de lite finare trådarna för att det ska bli riiiiktigt snygga raksömmar. Men det bjuder jag på.

2 kommentarer:

  1. Va härligt med en ny maskin. Fina grytlappar skulle passa hemma hos oss ; )

    SvaraRadera
  2. kul att höra att du är nöjd, jag har just köpt en likadan:-)
    Kan vara bra att ha koll på sina symaskinskompisar, man vet aldrig när man behöver dem!

    SvaraRadera