Sidor

2009-01-04

I brist på egna alster...

Jag har faktiskt sytt en del, men inget som ni inte sett förut.
Men här är 2 grejer som verkligen är värda att visas upp:


1. Viktors första egna alster! Med lite hjälp från mig så blev det en pytte-mini-kudde som just nu funkar som madrass åt duplobrandmännen. Det är månar, stjärnor o pippifötter han har sytt om ni undrar. Man kan ju sy utan fotpedel på Janomen, så Viktor har valt söm o sedan startat o stoppat sömmarna. Han blev jättenöjd över den här lilla kudden!


2. De här tofflorna fick jag av Mallaching i julklapp o jag har använt dem i stort sett varje dag! Riktigt sköna o lagomt varma, o stickade av en härlig människa, kan inte bli bättre?! :)
Efter några veckors hasande över golven i vårt hus är de lagomt katt-håriga o dammiga, men nu syns det iallefall att de är flitigt använda!
Jag fick även en jättefin neccesär/prylsamlare i vackert blommigt tyg som hon sytt, men den ligger just nu i tvättkorgen efter en liten olycka med ett läppcerat..... hoppas den blir sig själv igen!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin kudde! Passar säkert suveränt som mjuk kudde åt hårda duplogubbar! Bra att tofflorna passade :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det gäller att börja i tid. Så fin såååååååå. Den tror jag mamma kommer att spara och vara stolt över länge ;) Vilken fin julklapp du fick.

    SvaraRadera