Sidor

2009-03-15

Fodrade brallor

Bralls till min Vilde i ett trikåtyg som är ganska tjockt och kliigt.
Att fodra dem var såklart ett måste, men jag gjorde inte på det här sättet, utan det är endast uppe i midjan som sömmarna är osynliga.
På sidorna sydde jag fast röda bomullsband så de fick lite räjserkänsla över sig (o ne, banden matchar inte helt den röda mudden, men man tar vad man har så här i kristider ;)

Mönster: Sy sejt børnetøj av Leneé Grue & Louise Strand, storlek 3 år på längden & typ 1,5 år på bredden.
Tyg: 10kronorstyg från Calletex som är nån sorts bomullsblandning med nåt som kliar, foder; tunn trikå från lokala tygkrängarn', mudd från Stoff&Stil, bomullsband från loppis.

4 kommentarer:

  1. very nice!!! Min son vill nu också ha racerbrallor. Måste komma ihåg att läsa inspirerande bloggar utan sällskap.

    SvaraRadera
  2. Jättetuffa byxor, kul med detaljer.

    SvaraRadera
  3. Snygga!! Jag tror jag tillslut gjorde som du när jag fodrade mina byxor. Hua.. men ditt resultat såg ju strålande ut.

    SvaraRadera